Screenshot 2020-10-26 at 1.27.36 PM

Siste nytt (oppdatert 11. juni)

BYSCENEN ER MIDLERTIDIG STENGT
De lokale forskriftene fra 31. mai varer tom. 15. juni. Vi tar sikte på å åpne Byscenen igjen for konserten med John Olav Nilsen & Nordsjøen onsdag 16. juni. Ta vare på hverandre imellomtiden. Så sees vi snart på magiske konsertøyeblikk igjen ❤️

Ny dato for Oslo Ess
Vi har landet ny dato med Oslo Ess, og det blir i desember og forhåpentligvis i en tid hvor vi kan fylle salen enda litt mer. 03. desember 2021 er ny dato, og alle kjøpte billetter gjelder på ny konsertdato. Alle billettholdere mottar mail med info tirsdag 01. juni.

Ny dato for John Olav Nilsen & Nordsjøen
John Olav Nilsen & Nordsjøen ønsket ny dato så fort som overhodet mulig, og derfor har vi gleden av å annonsere at den nye datoen blir allerede 16. juni 2021 – om litt over to uker. Alle kjøpte billetter gjelder på ny konsertdato. Alle billettholdere mottar mail med info tirsdag 01. juni.

Avlysning for Rekommandert
Vi har forsøkt å flytte arrangementet til senere på året, men dette var dessverre ikke mulig. Derfor blir alle kjøpte billetter (minus billettavgift) refundert automatisk. Pengene vil være tilbake på din konto (den kontoen du kjøpte billettene med) innen senest 10 virkedager. Alle billettholdere vil motta mail med info tirsdag 01. juni.

Ny dato for ARY
ARY ønsket ny dato så fort som overhodet mulig, og derfor har vi gleden av å annonsere at den nye datoen blir allerede 30. juni 2021. Alle kjøpte billetter gjelder på ny konsertdato. Alle billettholdere mottar mail med info onsdag 02. juni.

Ny dato for Anti-Lam Front
Konserten med Anti-Lam Front på Byscenen har endelig fått ny dato – fredag 10. september! Dere som hadde billetter til forrige dato (07. mai 2021) som dessverre ble utsatt, har mottatt mail med info. Billettene er selvsagt gyldig på ny dato.

For dere som ikke har sikret deg billetter, så er det 50 billetter i salg. Først til mølla!
Så er det bare å glede seg til konsert ❤️

NYTT BILLETTSYSTEM
Fra og med 22. mars faser vi over i et nytt billettsystem. Etter mai kan det være noen arrangement som vil bli værende på Hoopla frem til konserten er gjennomført. Dette kan være fordi det er solgt såpass mange billetter at det ikke er hensikt å bruke tid på å flytte over alle billettene. Dersom du ikke har blitt tilsendt nye billetter, så gjelder billettene du mottok da du kjøpte dem.

Les mer her om hva dette innebærer for deg som publikummer på Byscenen.

PRAKTISK INFO & SMITTEVERN

Er det alkoholservering på konsert?

Ja! Det er heller ikke lenger spiseplikt ved servering på konsert (oppdatert forskrift onsdag 26. mai). Vi tilbyr også brus, vann, snacks og kaffe. Bestilling skjer via QR-kode ved bordet ditt, eller via denne linken.

NB! Husk at skjenking av alkohol kun er tillatt frem til 22:00! Dette er gjeldende lokale forskrifter frem til 09. juni.

Hva skjer med konsertene fremover?

Alle konserter går som planlagt, med mindre det blir endringer (f.eks. grunnet nye nasjonale tiltak). Informasjon vil da bli sendt ut til billettkjøpere. Hold deg gjerne oppdatert via denne siden, mail og/eller FB-arrangement.

Vi har dessverre ikke mulighet til å sende ut SMS med info.

Byscenen følger vanlig kjøpsvilkår for billetter i Norge og refunderer kun ved avlyst konsert.

Alle som har billett(er) til en avlyst konsert/forestilling, vil få tilbud om å overføre sin billett til en nyoppsatt dato – dersom det er satt opp. Dersom du ønsker refusjon, må du følge instruksjonen du har fått tilsendt på mail. Husk at det er refusjonsfrist (står i mailen).

Hva om jeg ikke har mottatt mail?

  • Vær helt sikker på at vi allerede har sendt ut mail. Oppdateringer kommer ut på FB-arrangementet og på byscenen.no om når mail er sendt ut (under aktuell arrangement)
  • Sjekk riktig mail – vi sender til mailen du har kjøpt billettene med
  • Sjekk spaminnboks
  • Kontakt oss dersom du ikke har mottatt mail

Hvordan fungerer det med refusjon av billetter?

Byscenen følger vanlig kjøpsvilkår for billetter i Norge og refunderer kun ved avlyst konsert. Dersom du har mottatt mail med info om refusjon, skal det også være gitt en frist på to uker fra sendt mail. Det er svært viktig at du melder inn forespørsel på refusjon før fristen går ut. På grunn av manglende kapasitet kommer vi ikke til å bekrefte mottatt refusjonsønske før vi behandler refusjonen.

Vi behandler alle henvendelser så fort vi har tid – senest første virkedag etter refusjonsfristen for konserten – og bekrefter refusjonen når den er gjennomført. Vi ber om forståelse for at det er hektisk for tiden – vi mottar veldig mye henvendelser, og svarer så fort vi kan.

Det kan ta opptil 10 virkedager (etter vi har bekreftet refusjon) før pengene er tilbake på kontoen du kjøpte billettene med. Hoopla kan ikke refundere til andre kontoer.

Merk at mange banker fører refunderinger som en endring/korrigering på originalkjøpet og ikke som en betaling inn på konto. Det kan også hende at enkelte mobilbanker ikke viser refunderinger, så dersom du har mulighet anbefales det å benytte nettbank når du ser etter refunderingen.

Må jeg bruke munnbind?

I Trondheim kommune er det påbudt (fra og med 19. mai) med munnbind på kulturarrangement og steder med skjenkebevilling unntatt når man sitter ved bordet. Dette gjelder både ansatte og gjester på Byscenen, Alma’s og Boxer. Munnbindet skal brukes fra ankomst frem til du er henvist og sittende ved ditt bord, og når du forlater bordet for å gå på do / ut av lokalet.

Alle som bruker munnbind må selv medbringe munnbind, og ta det i bruk der det er påbudt.

Hvordan er det å gå på konsert på Byscenen for tiden?

Du skal være trygg når du går på konsert hos oss, så her er konsertopplevelsen kort oppsummert. Scroll lenger ned for info om smittevern på Alma’s.

  • Kjøp billetter på byscenen.no
    • Info om når dørene åpner, konsertstart o.l. finner du både på billetten og under aktuell konsert på byscenen.no
  • Vi følger alle retningslinjer, krav og veiledere for arrangements-, serverings- og skjenkesteder som er satt av både de nasjonale helsemyndighetene og lokale myndighetene.
  • Innendørs kulturarrangementer med faste, henviste plasser og alkoholsalg har en maksimum kapasitet på 100 personer (gjeldende fra og med 26. mai 2021).
  • I døra vil du møte en hyggelig vakt som slipper inn akkurat passe store grupper slik at det ikke blir for mange samlet rundt billettkontrollen.
  • Etter å ha fått stempel og «spritet» hendene, er det bare å fortsette helt opp trappen.
  • Garderoben er dessverre for tiden stengt.
  • Alle konserter er sittende.
  • Vel oppe vil dere bli tatt i mot av våre verter som finner en sitteplass inne i salen til dere.
  • Oppsettet på Byscenen er med faste, henviste seter og salkart. Det vil ikke være mulig å flytte på setene.
  • Det finnes både single og doble seter. Kun de som er i samme husstand* kan sitte sammen på doble seter.

*Helsemyndighetenes definisjon: Personer som deler kjøkken og oppholdsrom, kjærester, venner som har nær og hyppig kontakt

Hvordan bestiller jeg drikke og snacks på Byscenen?

  • Bli sittende! Hver sitteplass er nemlig ved et nummerert bord med QR-kode
  • QR-koden kan scannes for å bestille drikke og snacks
  • Bartenderen serverer mens du sitter og nyter konserten
  • Funker ikke QR-koden? Da kan du følge linken: byscenen.no/qr

Har du symptomer på COVID-19, eller generelt ikke føler deg vel?

Hvor kan jeg vaske hendene mine?

Vi har siden sommeren 2020 oppgradert alle toalettsoner med handsfree berøring på både vask og såpe. Toalettene finner du på Boxer, gangen mellom Alma’s og Byscenen, rett utfor Store Sal (bak i lokalet) og rett utfor inngang til galleri. Vi har også 30 håndspritstasjoner fordelt i våre lokaler. De finner du langs disken i alle barer, ved inngangen til salen og galleri.

Hvordan fungerer innslipp, konsertstart og utslipp?

INNSLIPP

  • Innslipp foregår kun via inngangen til Byscenen – ikke via Alma’s.
  • Husk å vask hendene ofte og grundig, og bruk håndspriten som står rundt omkring.
  • Barene er åpne hele kvelden.
  • Vi setter ikke opp vann, men skjenker til folk som ber om vann.

VED KONSERTSTART

  • Det avspilles en beskjed over PA’en 2 ganger før konsertstart som informerer om utganger, barer, smittevernsregler og om hvordan publikum slippes ut 1 sone av gangen ved konsertslutt.
  • Galleri blir egen sone – Adgang til galleri er via baktrappen. Trappen inne i salen opp til galleri holdes stengt.

VED KONSERTSLUTT

  • Sone 1 (nærmest scenen) slippes ut først, deretter sone 2.
  • Galleri slippes ut samtidig med sone 1, men ned av baktrappen og ut via Alma’s.
  • Viktig at dere holder avstand!
  • Alma’s er åpen før konsert (se oppdaterte åpningstider her)

Har du spørsmål, ønsker eller trenger mer informasjon? Ta kontakt med en av vaktene eller ansatte bak baren.

Har du behov for å ha med ledsager, eller ta med noen under 18 på konsert?

Vi tar imot ledsagerbevis, og har vergeordning på Byscenen. Les mer om det her

Hvordan er smittevern på Alma’s?

  • Vi følger alle retningslinjer, krav og veiledere for serverings- og skjenkesteder som er satt av både de nasjonale helsemyndighetene og lokale myndighetene.
  • Det er påbudt med munnbind bortsett fra når du sitter ved bordet
  • Alle gjester må registrere seg via QR-kode på bordene
  • Bord, toalettfasiliteter, håndtak, bardisk og alle flater som berøres daglig blir rengjort flere ganger i døgnet.
  • Ved selskapsbooking, er det plass opptil 50 personer på Alma’s
  • Det er god og trygg avstand mellom hvert bord
  • Kun bordservering
  • Folk utfor samme husstand* må sitte minst 1m fra hverandre
  • Folk i samme husstand* kan sitte uten 1m avstand

*Helsemyndighetenes definisjon: Personer som deler kjøkken og oppholdsrom, kjærester, venner som har nær og hyppig kontakt

Nyttige lenker

Fakta og råd om Coronavirus

Vaner som forebygger smitte

EN: Advice and information about coronavirus