Screenshot 2020-10-26 at 1.27.36 PM


SMITTEVERN & KONSERTINFO

Siste nytt (20. nov):
Byscenen besitter ikke fastmonterte seter, kan derfor kun gjennomføre konserten med 50 mennesker i salen fremover. Vi jobber på spreng rundt alle arrangementene dette vil berøre, og vi ber om litt tålmodighet. Vi kontakter alle berørte billettkjøpere så fort vi kan.

Det er en svært krevende situasjon, og vi vet ikke helt hva fremtiden bringer.
Men det vi vet, er at det er trygt å gå på konsert.

Hva skjer med Stein Torleif Bjella & Rekommandert?

Vi jobber på spreng med å få avklart hva som skjer med konsertene fremover – og vi takker for tålmodigheten. Nå er det konkludert at

  • Konsertene med Stein Torleif Bjella deles i fire, og gjennomføres to ganger med 50 stk i publikum på både fredag 04. og lørdag 05.12.
    • Alle som har billetter, får dra på konsert. For 100 av dere, vil dag og/eller tidspunkt endres.
    • De 50 første billettkjøpere på 19:00 og 21:30 får beholde original dag / tidspunkt.
  • Rekommandert er dessverre avlyst. Nytt show er satt opp fredag 04. juni 2021. Kjøpte billetter gjelder på ny dato. Alle billettkjøpere vil motta mail med informasjon tirsdag 01. desember.

Hva skjer med de andre konsertene fremover?

Informasjon til billettkjøpere på andre konserter høsten/vinteren 2020 blir kontaktet så fort vi har alle detaljer spikret. Hold deg oppdatert via denne siden, sjekk mail jevnlig og/eller FB-arrangement.

Vi har dessverre ikke mulighet til å sende ut SMS med info grunnet en teknisk begrensning hos vår billettleverandør.

Byscenen følger vanlig kjøpsvilkår for billetter i Norge og refunderer kun ved avlyst konsert.

Alle som har billett(er) til en avlyst konsert/forestilling, vil få tilbud om å overføre sin billett til en nyoppsatt dato (dersom det er satt opp), eller refusjon. Dersom du ønsker refusjon, må du følge instruksjonen du har fått tilsendt på mail. Husk at det er refusjonsfrist (står i mailen).

Hva om jeg ikke har mottatt mail?

  • Vær helt sikker på at vi allerede har sendt ut mail. Oppdateringer kommer ut på FB-arrangementet og på byscenen.no (under aktuell arrangement)
  • Sjekk riktig mail – vi sender til mailen du har kjøpt billettene med
  • Sjekk spaminnboks
  • Kontakt oss dersom du ikke har mottatt mail

Hvordan fungerer det med refusjon av billetter?

Byscenen følger vanlig kjøpsvilkår for billetter i Norge og refunderer kun ved avlyst konsert. Dersom du har mottatt mail med info om refusjon, skal det også være gitt en frist på to uker fra sendt mail. Det er svært viktig at du melder inn forespørsel på refusjon før fristen går ut.

Vi behandler alle henvendelser så fort vi har tid, senest samme uke som refusjonsfristen er i. Vi ber om forståelse for at det er hektisk for tiden – vi mottar veldig mye henvendelser, og svarer så fort vi kan.

Det tar 2-4 virkedager (etter vi har bekreftet refusjon) før pengene er tilbake på kontoen du kjøpte billettene med. Hoopla kan ikke refundere til andre kontoer.

Merk at mange banker fører refunderinger som en endring/korrigering på originalkjøpet og ikke som en betaling inn på konto. Det kan også hende at enkelte mobilbanker ikke viser refunderinger, så dersom du har mulighet anbefales det å benytte nettbank når du ser etter refunderingen.

Hvordan er det å gå på konsert på Byscenen for tiden?

Du skal være trygg når du går på konsert hos oss, så her er konsertopplevelsen kort oppsummert. Scroll lenger ned for info om smittevern på Alma’s.

  • Kjøp billetter på byscenen.no
    • Info om når dørene åpner, konsertstart o.l. finner du både på Hoopla og under aktuell konsert på byscenen.no
  • Vi følger alle retningslinjer, krav og veiledere for arrangements-, serverings- og skjenkesteder som er satt av både de nasjonale helsemyndighetene og lokale myndighetene.
  • Alle konserter og arrangementer på Byscenen har nå en maksimum kapasitet kapasitet på 50 personer (oppdatert 11. november)

  • I døra vil du møte en hyggelig vakt som slipper inn akkurat passe store grupper slik at det ikke blir for mange samlet rundt billettkontrollen.
  • Etter å ha fått stempel og «spritet» hendene, er det bare å fortsette helt opp trappen.
  • Garderoben er dessverre for tiden stengt.
  • Alle konserter er sittende.
  • Vel oppe vil dere bli tatt i mot av våre verter som finner en sitteplass inne i salen til dere.
  • Oppsettet på Byscenen er med faste seter og salkart (ikke fastmontert). Likevel vil ikke være mulig å flytte på setene.
  • Det finnes både single og doble seter. Kun de som er i samme husstand* kan sitte sammen på doble seter.

*Helsemyndighetenes definisjon: Personer som deler kjøkken og oppholdsrom, kjærester, venner som har nær og hyppig kontakt

  • Velger du å spise/drikke på Alma’s før konsert, vil bli du billettert og stemplet mens du spiser, og få tilgang til garederoben ca. 20 min før vi åpner dørene.

Hvordan bestiller jeg drikke og snacks på Byscenen?

  • Bli sittende! Hver sitteplass er nemlig ved et nummerert bord med QR-kode
  • QR-koden kan scannes for å bestille drikke og snacks
  • Bartenderen serverer mens du sitter og nyter konserten
  • Funker ikke QR-koden? Da kan du følge linken: byscenen.no/qr

Har du symptomer på COVID-19, eller generelt ikke føler deg vel?

Hvor kan jeg vaske hendene mine?

Vi har siden sommeren oppgradert alle toalettsoner med handsfree berøring på både vask og såpe. Toalettene finner du på Boxer, gangen mellom Alma’s og Byscenen, rett utfor Store Sal (bak i lokalet) og rett utfor inngang til galleri. Vi har også 30 håndspritstasjoner fordelt i våre lokaler. De finner du langs disken i alle barer, ved inngangen til salen og galleri.

Hvordan fungerer innslipp, konsertstart og utslipp?

INNSLIPP

  • Innslipp foregår kun via inngangen til Byscenen – ikke via Alma’s.
  • Husk å vask hendene ofte og grundig, og bruk håndspriten som står rundt omkring.
  • Barene er åpne hele kvelden. Alma’s er åpent frem til 23:00 (mandag – onsdag) & 00:30 (torsdag – lørdag). Skjenking opphører senest 00:00 alle dager.
  • Vi setter ikke opp vann, men skjenker til folk som ber om vann.

VED KONSERTSTART

  • Det avspilles en beskjed over PA’en 2 ganger før konsertstart som informerer om utganger, barer, smittevernsregler og om hvordan publikum slippes ut 1 sone av gangen ved konsertslutt.
  • Galleri blir egen sone – Adgang til galleri er via baktrappen. Trappen fra salen og opp til galleri holdes stengt.

VED KONSERTSLUTT

  • Sone 1 (nærmest scenen) slippes ut først, deretter sone 2.
  • Galleri slippes ut samtidig med sone 1, men ned av baktrappen og ut via Alma’s.
  • Viktig at dere holder avstand!
  • Alma’s er åpen før og etter konsert (se oppdaterte åpningstider her)

Har du spørsmål, ønsker eller trenger mer informasjon? Ta kontakt med en av vaktene eller ansatte bak baren.

Har du behov for å ha med ledsager, eller ta med noen under 18 på konsert?

Vi tar imot ledsagerbevis, og har vergeordning på Byscenen. Les mer om det her

Hvordan er smittevern på Alma’s?

  • Vi følger alle retningslinjer, krav og veiledere for serverings- og skjenkesteder som er satt av både de nasjonale helsemyndighetene og lokale myndighetene.
  • Minst en gjest fra hvert bord må registrere seg, men vi anbefaler at alle registrerer seg.
  • Bord, toalettfasiliteter, håndtak, bardisk og alle flater som berøres daglig blir rengjort flere ganger i døgnet.
  • Ved selskapsbooking, er det plass opptil 50 personer på Alma’s
  • Det er god og trygg avstand mellom hvert bord
  • Kun bordservering
  • Folk utfor samme husstand* må sitte minst 1m fra hverandre
  • Folk i samme husstand* kan sitte uten 1m avstand

*Helsemyndighetenes definisjon: Personer som deler kjøkken og oppholdsrom, kjærester, venner som har nær og hyppig kontakt

Nyttige lenker

Fakta og råd om Coronavirus

Vaner som forebygger smitte

EN: Advice and information about coronavirus