Screenshot 2020-10-26 at 1.27.36 PM

PRAKTISK INFO & SMITTEVERN

VIKTIG INFO OM COVER ME 18. SEPTEMBER
(oppdatert 10. september)

Konserten har solgt for mange billetter sammenlignet med hvor mange vi får lov til å ha på konsert under trinn 3. Vi skulle så veldig gjerne ønsket at trinn 4 ble innført i tide, men vi følger selvfølgelig alle retningslinjer satt av helsemyndighetene.

Vi må derfor refundere noen av de aller siste billettene som ble solgt til konserten, da vi ikke rakk å stenge salget. Vi ber alle om å sjekke sin e-post for å være sikker på at dine billetter fortsatt er gyldig. Er du i tvil, ta gjerne kontakt med oss på post@byscenen.no.

Vi håper på forståelse for dette, og håper på å se dere igjen på Byscenen. Beklager igjen for ubeleiligheten.

Er det alkoholservering på konsert?

Ja, og f.om. 22. juni følger Trondheim kommune de nasjonale forskriftene. Skjenking stenger som vanlig (02:00) og det er ikke lenger spiseplikt ved servering på konsert. Vi tilbyr også brus, vann, snacks og kaffe. Bestilling skjer via QR-kode ved bordet ditt, eller via denne linken.

Hva skjer med konsertene fremover?

Alle konserter går som planlagt, med mindre det blir endringer (f.eks. grunnet nye lokale tiltak). Informasjon vil da bli sendt ut til billettkjøpere. Hold deg gjerne oppdatert via denne siden, mail og/eller FB-arrangement.

Vi har dessverre ikke mulighet til å sende ut SMS med info.

Byscenen følger vanlig kjøpsvilkår for billetter i Norge og refunderer kun ved avlyst konsert.

Alle som har billett(er) til en avlyst konsert/forestilling, vil få tilbud om å overføre sin billett til en nyoppsatt dato – dersom det er satt opp. Dersom du ønsker refusjon, må du følge instruksjonen du har fått tilsendt på mail. Husk at det er refusjonsfrist (står i mailen).

Hva om jeg ikke har mottatt mail?

  • Vær helt sikker på at vi allerede har sendt ut mail. Oppdateringer kommer ut på FB-arrangementet og på byscenen.no om når mail er sendt ut (under aktuell arrangement)
  • Sjekk riktig mail – vi sender til mailen du har kjøpt billettene med
  • Sjekk spaminnboks
  • Kontakt oss dersom du ikke har mottatt mail

Hvordan fungerer det med refusjon av billetter?

Byscenen følger vanlig kjøpsvilkår for billetter i Norge og refunderer kun ved avlyst konsert. Dersom du har mottatt mail med info om refusjon, skal det også være gitt en frist på to uker fra sendt mail. Det er svært viktig at du melder inn forespørsel på refusjon før fristen går ut. På grunn av manglende kapasitet kommer vi ikke til å bekrefte mottatt refusjonsønske før vi behandler refusjonen.

Vi behandler alle henvendelser så fort vi har tid – senest første virkedag etter refusjonsfristen for konserten – og bekrefter refusjonen når den er gjennomført. Vi ber om forståelse for at det er hektisk for tiden – vi mottar veldig mye henvendelser, og svarer så fort vi kan.

Det kan ta opptil 3 uker (etter vi har bekreftet refusjon) før pengene er tilbake på kontoen du kjøpte billettene med. Eventim kan ikke refundere til andre kontoer.

Merk at mange banker fører refunderinger som en endring/korrigering på originalkjøpet og ikke som en betaling inn på konto. Det kan også hende at enkelte mobilbanker ikke viser refunderinger, så dersom du har mulighet anbefales det å benytte nettbank når du ser etter refunderingen.

Må jeg bruke munnbind?

I Trondheim kommune er det anbefalt med munnbind på serveringsplass med skjenkebevilling, dersom du ikke kan holde 1m avstand. Dette gjelder både ansatte og gjester på Byscenen, Alma’s og Boxer. Munnbindet anbefales å brukes fra ankomst frem til du er henvist og sittende ved ditt bord, og når du forlater bordet for å gå på do / ut av lokalet.

Alle som bruker munnbind må selv medbringe munnbind.

Hvordan er det å gå på konsert på Byscenen for tiden?

Du skal være trygg når du går på konsert hos oss, så her er konsertopplevelsen kort oppsummert. Scroll lenger ned for info om smittevern på Alma’s.

  • Kjøp billetter på byscenen.no
    • Info om når dørene åpner, konsertstart o.l. finner du både på billetten og under aktuell konsert på byscenen.no
  • Vi følger alle retningslinjer, krav og veiledere for arrangements-, serverings- og skjenkesteder som er satt av både de nasjonale helsemyndighetene og lokale myndighetene.
  • Innendørs kulturarrangementer med faste, henviste plasser som følger krav til avstand på arrangement har en maksimum kapasitet på 200 personer på Byscenen (gjeldende fra og med 22. juni 2021).
  • I døra vil du møte en hyggelig vakt som slipper inn akkurat passe store grupper slik at det ikke blir for mange samlet rundt billettkontrollen.
  • Etter å ha fått stempel og «spritet» hendene, er det bare å fortsette helt opp trappen.
  • Garderoben er dessverre for tiden stengt.
  • Alle konserter er sittende.
  • Vel oppe vil dere bli tatt i mot av våre verter som finner en sitteplass inne i salen til dere.
  • Oppsettet på Byscenen er med faste, henviste seter. Det vil ikke være mulig å flytte på setene.
  • Det finnes både single og doble seter. Kun de som er i samme husstand* kan sitte sammen på doble seter.

*Helsemyndighetenes definisjon: Personer som deler kjøkken og oppholdsrom, kjærester, venner som har nær og hyppig kontakt

Hvordan bestiller jeg drikke og snacks på Byscenen?

  • Bli sittende! Hver sitteplass er nemlig ved et nummerert bord med QR-kode
  • QR-koden kan scannes for å bestille drikke og snacks
  • Bartenderen serverer mens du sitter og nyter konserten
  • Funker ikke QR-koden? Da kan du følge linken: byscenen.no/qr

Har du symptomer på COVID-19, eller generelt ikke føler deg vel?

Hvor kan jeg vaske hendene mine?

Vi har siden sommeren 2020 oppgradert alle toalettsoner med handsfree berøring på både vask og såpe. Toalettene finner du på Boxer, gangen mellom Alma’s og Byscenen, rett utfor Store Sal (bak i lokalet) og rett utfor inngang til galleri. Vi har også 30 håndspritstasjoner fordelt i våre lokaler. De finner du langs disken i alle barer, ved inngangen til salen og galleri.

Hvordan fungerer innslipp, konsertstart og utslipp?

INNSLIPP

  • Innslipp foregår kun via inngangen til Byscenen – ikke via Alma’s.
  • Husk å vask hendene ofte og grundig, og bruk håndspriten som står rundt omkring.
  • Barene er åpne hele kvelden.
  • Vi setter ikke opp vann, men skjenker til folk som ber om vann.

VED KONSERTSTART/SLUTT

  • Det avspilles en beskjed over PA’en 2 ganger før konsertstart som informerer om utganger, barer, smittevernsregler og om hvordan publikum slippes ut 1 sone av gangen ved konsertslutt.
  • Galleri blir egen sone – Adgang til galleri er via baktrappen. Trappen inne i salen opp til galleri holdes stengt.
  • Viktig at dere holder avstand på vei inn og ut!

Har du spørsmål, ønsker eller trenger mer informasjon? Ta kontakt med en av vaktene eller ansatte bak baren.

Har du behov for å ha med ledsager, eller ta med noen under 18 på konsert?

Vi tar imot ledsagerbevis, og har vergeordning på Byscenen. Les mer om det her

Hvordan er smittevern på Alma’s?

  • Vi følger alle retningslinjer, krav og veiledere for serverings- og skjenkesteder som er satt av både de nasjonale helsemyndighetene og lokale myndighetene.
  • Det er anbefalt med munnbind der du ikke kan holde 1m avstand, bortsett fra når du sitter ved bordet
  • Alle gjester må registrere seg via QR-kode på bordene
  • Bord, toalettfasiliteter, håndtak, bardisk og alle flater som berøres daglig blir rengjort flere ganger i døgnet.
  • Ved selskapsbooking, er det plass opptil 50 personer på Alma’s
  • Det er god og trygg avstand mellom hvert bord
  • Kun bordservering
  • Folk utfor samme husstand* må sitte minst 1m fra hverandre
  • Folk i samme husstand* kan sitte uten 1m avstand

*Helsemyndighetenes definisjon: Personer som deler kjøkken og oppholdsrom, kjærester, venner som har nær og hyppig kontakt

Nyttige lenker

Fakta og råd om Coronavirus

Vaner som forebygger smitte

EN: Advice and information about coronavirus